Obalans i hjärnans kemi - Oordning i skolan

Här försvinner dagarna utan att jag varken hinner med att blogga eller göra någonting. Jag är lika frågandes som er arbetande svenskar där hemma och undrar vad jag som hemmafru egentligen har för mig hela dagarna med en heltidsanställd hushållerska. Framförallt har jag dåligt samvete för att jag inte hinner inte vara med Wilbur.

Kaos i kvinnohjärnan är vad det är. Tänk vad enkelt livet hade varit om jag varit född som man... Hehe.

Igår var det karate för Dorian. Fantastiskt kul att se! Han har tagit stora steg framåt, förstår det där med disciplin och kontroll över kroppen. Han fick bra med beröm från karate-frök och fick vara den som visade de andra hur det ska se ut. Imponerad och mycket stolt jag. Känns oerhört tryggt för framtiden om den här intensiva, (provocerande?) och orädda muskelberget till kille lär sig Karate.

I måndags spelade han fotboll. Fotboll tycker han själv är det roligaste av det han gör, det vill säga fotboll, karate, tennis och skolidrott.

Lite oordning i skolan. Dorian gör tydligen ingeting och är cheeky.. Vilket har resulterat i att han har blivit utvisad och fått gå till Mr Jay. Det innebär att han får gå in till klassrummet bredvid, till lågstadieklassen och får sitta där för att titta på när dessa barnen arbetar och på så vis ska han lära sig att uppföra sig. Jag har märkt att han har blivit väldigt bra kompis med några av de äldre barnen och nu förstår jag varför. Själv tycker han det är jättekul att få gå in till dem!
Jag har inte särskilt stort förtroende för hans frök och jag lägger inget ansvar på Dorian. Han är inte enkel, det vet vi alla som känner honom (skratt) och jag försvarar inte hans beteende däremot anser jag att det är hennes ansvar att se till att han gör något, har kul i skolan och kan hantera honom. Jag kommer att begära få besöka skolan och observera. Överväger även att nästa år låta honom börja i Ms  Veenas klass, alltså Wilburs nuvarande fröken. Dorians båda fröknar kommer att sluta och flera av hans klasskompisar lämnar av olika orsaker. Några flyttar, andra har fått plats på andra skolor och några börjar primary. Så klassen kommer oavsett inte vara i samma uppsättning som idag. Kanske är de nya lärarna jättebra men fördelen med Ms Veena är att hon varit anställd av skolan i många år, känner till Dorian och hon gillar Wilbur. Jag har haft en bra relation med henne från första början. Eventuella nackdelen är att flera elever vill inte gå till skolan för de är rädda för henne för att hon är arg och skriker på dem. En sida som jag aldrig har upplevt eller hört om från Wilbur. Wilbur gillar skolan och han lär sig mycket. Mina barn kanske är härdade med gap och skrik hemifrån och inte så känsliga för sådant (skratt).

Imorgon blir det kalas för Wilbur i skolan. Han har beställt en mango tårta av Mia som jag tar med tillsammmans med några fotografier. Sedan tennis och Wilbur vill vara med igen! Känns fantastiskt kul och skönt för mig med tanke på mitt dåliga samvete över att jag inte tillbringar tillräckligt med tid med honom (skrev de första raderna tidigare i dag, innan jag visste att han skulle med och spela).

Nu ska jag fokusera på att bygga upp min serotoninnivå och bli av med kaoset i hjärnan!


Kommentarer

  1. Jag får lite känslan av att livet där liksom förväntar sig att en person ska kunna engagera sig heltid i barnens skola och aktiviteter? Ser lite samma från en annan familj som är i Saudi nu. Och så är du ju ensam förälder rätt mycket, så även om du har en hushållerska så är ni väl sällan tre vuxna? Jag uppskattar när du skriver om er vardag, känns exotiskt och spännande här i det-är-snart-maj-men-ändå-bara-fyra-grader-sverige :-/ ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. När ni kommer hem i sommar kanske du kan få egentid med Wilbur.
      KRAAAM

      Radera
  2. När ni kommer hem i sommar kanske du kan få lite egentid med Wilbur.
    KRAAAAM

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg