Påsklovet närmar sig sitt slut

Det här lovet kändes som en evighet. Kanske blir så när vi hinner med Bankgkok, Hua Hin och flera dagar hemma. Wilbur har lekt med sina kompisar Luca och Jorel. Dorian har varit med mig eller Mia. Han vill inte gå ut och han leker mest storm/tyfon vilket innebär att han gör galna ljud, springer, flaxar med armar och ben och boxas. Jag uppskattar inte riktigt denna lek och framför allt inte att den ska lekas inomhus i en liten lägenhet..

Nästa vecka börjar skolan, ordning och reda igen. Dorian ska prova på karate. Tror det är väldigt nyttigt och bra för vår lille ninja. Han kommer att spela fotboll på måndagar, karate på tisdagar och tennis på torsdagar. Han är väldigt nöjd över det.

Wilbur vill inte fortsätta med tennisen och han vill heller inte göra någon annan sport.  Däremot gillar han att hika.  Om vädret är ok imorgon ska han och jag hika Lamma Island, bara han och jag. Det ser jag fram mot.

Vi är i en fas där killarna inte är riktigt bästa kompisar och de behöver göra saker var för sig.

Som ni såg i tidigare inlägg letar vi ett nytt hem för Whisky. Inte för att vi ska flytta utan av olika anledningar så fungerar tyvärr inte så bra som vi hade hoppats på att ha honom. Han får det bättre i ett hem där det inte finns tyfoner inomhus.

Jag väntar besked från en kompis som förhoppningsvis kan ta honom. Det skulle kännas väldigt bra för mig om han hamnar hos någon jag känner där jag både kan hälsa på samt få uppdateringar hur han har det. Har även en annan tjej som är intresserad som verkar vara väldigt bra.




Kommentarer

Populära inlägg