Sjukstuga och andra äventyrliga saker

Wilbur vaknade pigg och glad klockan 5 igår och vi tittade ut över ett någotsånär klart Hong Kong. Sedan ändrades både humör och väder. Wilbur ville inte gå till skolan vilket är ovanligt att han protesterar på det viset. Han var varm och jag lät honom vara hemma. Jag och Dorian tog på oss och gick ut i ösregn. Vi är både vana och tuffa så det gör oss inget.. 

Febern på steg sakta men säkert på Wilbur och under eftermiddagen var den över 39 grader. Varm och go var han och är fortfarande. Vi har kollat film idag och vilat i hans säng. Tror jag är i behov av lite återhämtning också.. Först Dorian med feber i Thailand, förra veckan hade Samuel feber och nu Wilbur. Mitt immunförsvar går på högvarv.



Mia tog Dorian på fotbollen igår, Wilbur var i större behov av mig. Idag var jag med Dorian på karaten efter det i playroom och sprang i 1,5 h. Dorian föreslog pizza till middag vilket var en bra ide för Wilbur har inte ätit något annat än frukt sedan han blev sjuk och pizza brukar vara ett säkert kort vad gäller mat. Så, vi gick och köpte pizza på Jaspas på Norra Plazan. En ganska mör och hungrig Dorian tyckte det tog för lång tid innan pizzan blev klar. Tillslut efter hundra år kom den och vi diskuterade om vi skulle ta liften eller tunneln hem. Det är blåsigt och kallt idag så vi valde liften. Fel val.. Efter att den åkt 1m tvärstannade den och där satt vi fast. Brandkåren kom med rödljus och räddade oss. 

Det var andra gången jag och Dorian fastnade i den där liften. En av två liftar har varit trasig under ett helt år och hela liftsystemet har varit i bruk i två år. Hur svårt kan det vara att bygga en lift som fungerar? 

Kommentarer

Populära inlägg