Sam fyller år igen

Imorgon fyller Sam 41 år och han firas med en fikus, middag i stan och en natt på hotell.

Går det utför efter 40? Han fyller 41 år och är snyggare, starkare, piggare, gladare än någonsin!

Just clean eating, high fat, low carb, no sugar, no processed food, 
desk job, no cardio, gym 1x45 mins per week
<3


En gång för längesedan fick jag i uppgift av Sam att passa katt och hus i 6 månader medan han jobbade i Malawi. Vad jag då inte visste ingick i uppgiften var att även ta han om hans fikus som jag efteråt har förstått var väldigt betydelsefull. På den tiden och fortfarande är inte vattna och ta hand om blommor eller växter min stora passion här i livet. Det resulterade i att den där stora busken som han hade i sovrummet tappade alla sina blad, busken tog inte längre lika stor plats och tillslut stod det en kruka med grenar i sovrummet. Det tyckte jag inte var så fint och busken flyttade ut till komposten. Inte trodde jag att Sam skulle se att den var borta (ni som känner honom vet att man kan byta ut varenda möbel och måla om alla rum utan att han skulle märka det). Jodå, det var nog bland det första han frågade om. Jag och många andra har sedan dess fått höra om den där fikusen som jag tog död på.

Utflykten till Flower Market i torsdags var lite kamouflerad som kaktusinköp och Sam överraskades av en stor fin fikus när han klev innanför dörren. Glädje!

Ikväll blir det libanesiskt, en tradition som vi självklart inte ska bryta mer än att det inte blir samma resturang i Stockholm som alltid annars.

Djungeltaxi hem från Flower Market. 
Lena, jag, fikus och massa kaktusar.



Jag kan inte säga att jag ska åka till Flower Market för att köpa kaktusar och sedan inte komma hem med några. Det hade varit en lögn.  Så här blev kaktusarna och de nya krukorna.


Ett par tomatplantor blev det också



Kommentarer

Populära inlägg