Härliga dagar

Igår hade jag en heldag för mig själv. Wilbur var full dag i skolan och Mia hämtade Dorian. Det gör hon förvisso alla dagar sedan min operation eftersom jag inte kan bära honom och jag litar inte helt på att han gör som jag säger och går snällt dit jag vill.

Vi lämnade tillsammans barnen på morgonen och jag gick direkt efter till UR för att träffa Lena. Därefter åkte jag till TST, gick till H&M och en Harbour City som är en stor galleria. Fick med mig lite basic kläder och varsina byxor åt barnen. Jag åkte vidare till Central och IFC där jag köpte ett par nya skor. Kan numera inte köpa annat än Geox skor, inget annat sitter så skönt och de är värda varenda dollar.

Jag åt en fantastisk trevlig lunch och provade ytterligare lite kläder innan jag åkte hem. Det blev inga fler troféer trots att jag bland annat hittade en grå bomullskavaj som såg precis ut som en sådan jag letat efter i flera år. Med åldern har jag lärt mig att kolla innehållsförteckning på allt och det visade sig att fodret var av 95% plast (polyester). Det är så galet obekvämt och jäkla skit när jag väl hittat ett plagg som jag letat så efter.

Barnen var på strålande humör och Dorian skrattade så han kiknade vid flera tillfällen. Hel skön grabb när han är på sådan humör. Pojkarna somnade tillsammans i Dorians säng. Wilbur har de senaste veckorna sovit i Dorians rum i spjälsängen(!) och där har han sovit gott hela natten vanligtvis till klockan 7. Inte en enda gång som han har kommit in till mig.

Även idag har vi alla varit på bra humör. Jag köpte med lunch till Wilbur och vi åt tillsammans med Angelica och hennes barn på Plazan innan vi gick vidare till stranden där barnen lekte ett par timmar innan vi gick hem. Mia hade tagit hem Dorian innan eftersom han sover middag efter sin lunch.

Eftermiddag och kvällen har varit lugn och trevlig. Barnen har nu gått och lagt sig men busar mest med varandra. Emellanåt hör jag dem säga -Mamma kommer! och så några snabba steg och sedan massa skratt.

Nu ska jag också gå upp och lägga mig. God Natt!




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg