WEekend

Ännu en helg har gått och fyra veckor sedan operationen har passerat.

Sam fick sin träning i lördags medans jag myste hemma med Wilbur och Mia var ute med Dorian som åkte scooter från klocka 8 till klockan 12. Det finns mycket energi i den grabben!

Jag och Sam åkte sedan till stan och åt lunch. Den här gången blev det thai och Sam åt som vanligt Larb. Min man har vid flera tillfällen gjort sig lite lustig över att jag är en periodare när det gäller mat. Det kan vara veckor då jag vill ha avokado till allt, eller pesto i det mesta, eller ägg etc. Det är inget mot vad min käre man nu äter larb. Det är väldigt gott (om jag slipper alla chilisar) så jag förstår honom men retar honom lite också för det. Hihi!

Vi köpte med oss varsin påse med världens godaste popcorn till barnen och hade sedan filmkväll hemma med dem. Mysigt!

I går hade vi en toppendag med lunch i Central. I vanliga fall tar Sam med sig den ene eller den andre sonen och de brukar ha det fantastiskt bra. Igår bjöd jag in mig själv med barn och föreslog att vi gör ett försök att åka allihopa. Dorian fick sina bryt emellanåt och det var nära flera gånger att han fick åka hem. Vi klarade konflikterna och tog oss till en restaurang vid Mid-Levels som även har en lekhörna och här var barnen helt fantastiska. De lekte tillsammans och de åt bra och vi kunde ha konversationer med dem. Wilbur var på strålande humör hela dagen och tog även hand om Dorian. Han hjälpte oss att muntra upp Dorian när han exploderade av ilska, de delade med sig av leksakerna,  de skrattade och de lekte tillsammans. Wow, vilken underbar stund! Tre år av hårt slit med två täta pojkar har äntligen börjat vända och gå mer och mer åt att de numera uppskattar varandras närhet.

Is mammy happy? Yes, I am!


Kommentarer

  1. Låt mig nu förtydliga: Larb (Laos) eller Laab (Thai) är namnet på ett spektra av unika rätter som är mycket olika varandra. Gemensamt är köttfärs (från kyckling, anka, fläsk, fisk eller biff). Kryddning och tillbehör varierar. Det är alltid supergott och oftast är kocken mycket generös med chili. Jag beställer igen och igen av främst två anledningar: 1) Jag får något nytt varje gång eftersom ingredienser varierar så mycket 2) Min fru ogillar chili så jag får ha min mat ifred

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg