Mia till Filippinerna

Igår lyxlunch med hemmafruar, lek med mina barn och Indisk middag med min man.

Idag matlagning, städning, ta hand om barnen, ta emot matleveranser och vad nu mer som ska göras..
Mia tog sin väska tidigt i morse och åkte till sin familj på Filippinerna. Jamaica, Mias dotter fyller 8 år som hon ska hem och fira och vi gav Mia ett extra bidrag till hennes lön så hon kan köpa en cykel som hennes dotter mest av allt önskar sig.

Sam hjälpte mig att valla barnen till skolan och åkte sedan till Central för att fixa visum till Indien. Krångligt värre att ordna med visum dit. Det krävs att han personligen lämnar in buntan med papper samt kontant betalning som ska vara exakta summan. Hade det bara varit jämna pengar så hade det varit lite enklare, men nej summan är 1084.60 HKD...

Nu blir det att förbereda Wilburs lunchlåda som jag lämnar in när jag hämtar Dorian. Jag har även lovad Dorian att vi ska ha picnic efter skolan och kommer att ta med mat till honom. Vi var också i morse överens att klippa honom, vi får väl se om detta fortfarande gäller när jag hämtat honom.

Igår var första dagen som han inte sov middag. Efter några för sena kvällar och för tidiga mornar med  toker så är det dags att ta bort middagsluren. Är han ok idag så blir det inget sov för honom idag heller.

Igår somnade båda pojkarna i soffan klockan 19.30 (Dorian väckte Wilbur klockan 5.30 på morgonen..), Dorian vaknade igen klockan 5.30 men har då sovit längre under natten så lite finjustering så ska det här nog bli bra. Wilbur som var helt slut efter att ha blivit väckt så tidigt var nästintill omöjligt att väcka klockan 7.30.

Kommentarer

Populära inlägg