Kräkesjuka- Gillar inte

Vilket start det blev på det här året. Dorian kräktes nästan direkt efter att han vaknat på morgonen och sedan gick det långsamt utför för att vid klockan 15 bara vara sovandes. Han fick inte behålla något varesig det var mat eller vatten. Vi gav honom vätskeersättning, 1 tsk åt gången och tillslut kom även det upp. Sam vakade över honom inatt. Det var verkligen fel dag att åka på det här där jag varken kan bära, hjälpa till med att byta kläder eller torka eller ens ha honom i mitt knä. Jag satt jämte honom och höll handen.
Mia som egentligen skulle varit ledig hade vi sedan tidigare sagt att hon skulle jobba med tanke på att vi inte skulle veta hur jag skulle må efter operationen. Vi var enormt tacksamma för att vi hade henne på plats igår.

Dorian är på benen idag. Trött men har fått behålla det han har ätit och druckit. Sam vakade över honom till klockan 4 och la sig sedan tillsammans med Dorian i hans säng. Klockan 8 vaknade vi alla och Sam fick självklart gå och lägga sig igen.

Nu sover Dorian och Sam, Mia är ute med Wilbur.

Sam har fått tillbringa många nätter och dagar av vakande och omhändertagande på sista tiden..

Kommentarer

  1. Jag lider med er, kram mamma
    Tänk på handtvätt, handtvätt och återigen handtvätt.

    SvaraRadera
  2. Sam-arbete av kärlek och högsta kvalitet.
    Krya på er allesammans och sov gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg