Härliga familjedagar, Grand Marshals, Mia på semester

Jag och Sam kan summera fem riktig bra dagar där vi har varit tillsammans hela familjen. Barnen ha lekt bra med varandra och inga större incidenter eller olyckliga sammandrabbningar som slutat i blodbad. Vilket är ovanligt för oss då vi annars är tvungna att separera barnen och ta en var eftersom som de inte brukar gå särskilt bra ihop.

För första gången har jag känt att det har varit värt de tre första åren av hårt slit och många ärr som dessa två pojkarna har inneburit. Att nu få se dem leka tillsammans, hjälpa varandra och dessa underbara skratt när de busar med varandra fyller hela mig med en enorm glädje. 
Wilbur har när jag minst anat det, som tex när han och jag sitter på bussen,  tittat på mig och sagt -Mamma, jag tycker om Dorian.

Vi har hittat på lite olika saker. I torsdags hade vi efter skolan picnic på plazan,  åt pizza och gick därefter till stranden. Sam som dessa dagar varit prao fick känna på hur en vanlig dag är för oss.  Vad vi gjorde efter det minns jag inte.. Trevligt hade vi i alla fall.

I fredags var skolan stängd för barnverksamhet och jag hade kvartsamtal för barnen. Wilbur är akademiskt mycket duktig, river andra barn emellanåt och har ett underbart leende. Dorian sitter tyst och stilla och säger i stort sett ingenting. Jag frågade om de hade blandat ihop honom med något annat barn för jag kände inte alls igen denna beskrivning av Dorian... Det ord han säger när han väl säger något är mycket klart och tydligt och han förstår allt vad fröknarna säger, han är duktig på engelska. 

Vi åkte till Disney Land i fredags utan att veta att kineserna redan har startat sitt nyårsledighet. En miljard kineser på Disney Land!! OMG! Jag klarar mycket, detta var lite för mycket... Jag höll mig lugn så det gick bra. 
Vi blev utvalda till Grand Marshals, vilket tydligen är väldigt stort. En familj väljs ut för att åka i en taxi iklädda Musse Pigg öron och handskar och vinka till publiken före den stora paraden startar. I högtalarna ropade de ut till publiken att familjen Johansson från Sverige var de utvalda för Grand Marshal. Säkert jättehäftigt, vi förstod ingenting. (Se bilder i tidigare inlägg)

I lördags eftermiddag hade jag och Wilbur en lugn stund hemma. Vi städade och fixa lite medan Sam och Dorian var i Central. 
Vi hade film och myskväll med choklad och chips på kvällen. Wilbur och Sam hade köpt varsin chokladbit åt Wilbur och Dorian när de hyrde film. Jag frågade Wilbur om jag fick smaka men jag fick ett väldigt tydligt och klart svar av honom att det var till Dorian och Wilbur för de har varit snälla och duktiga och det hade jag inte varit... Ok, Mr Junior Johansson..
Dorian min lille skatt bjuder gärna så jag fick en litet bett på hans choklad i alla fall.. Dessa barn!

Söndagen bjöd på underbart vårväder, 23 grader varmt och varken handskar, halsduk eller jacka behövdes. Sam och Wilbur var och fiskade med Andrew och Tom. Jag och Dorian åkte scooter på SPlazan. Vi möttes upp på NPlazan och hade sedan en eftermiddag ihop. 

Vi blev haffade av en modellagentur som ville ha våra barn som modeller. Det är en nyöppnad agentur i DB som egentligen vänder sig till vuxna och jag ska träffa dem någon dag för att höra mer om vad det innebär.

Fler bilder från helgen kommer senare.

Kommentarer

Populära inlägg