Weekend

Jag läker för varje dag som går och känner mer och mer mobil. I lördags köpte vi en ny lite tunnar korsett som jag använder istället för den jag fick (köpte) på sjukhuset. Jag behöver inte längre använda korsett i medicinskt syfte men det känns stabilare med den på när jag går eller är ute med barnen samt skinnet på magen är fortfarande ömt och korsetten skyddar mot kläder som skaver eller stötar som är obehagligt mot.

Igår var jag och Wilbur i Tung Chung. Vi åt lunch och tittade på bio. Han har själv bett om att få ta med mig till bion för att kolla på Frozen. Filmen var riktigt bra och jag kan varmt rekommendera den till er med barn. 
Vi åkte hem direkt efter filmen, jag vågade inte utmana ödet i Tung Chung var på en liten motgång skulle kunna vända en skötsam Wilbur till rebell. Jag får inte bära eller utsätta min mage för några större krafter.

Vädret var strålande igår och Wilbur ville vara kvar ute när vi kom till DB. Vi letade pinnar och gick till Siena Park där även Angelica med familj var. Barnen lekte en stund innan jag och Wilbur gick vidare för att köpa en haj till honom och Dorian. Han vet att jag har ont i magen och kan inte bära honom, påminner jag om det så är han också väldigt förstående och skötsam. Ibland säger han till mig att vara försiktigt för jag har ont i magen, han tar min hand för att hjälpa och säger till mig att gå långsamt. -Sen mamma, när du inte har ont i magen kan jag sitta i ditt knä igen, eller du kan bära mig. 

Sam var med Dorian i Central. De hade det som vanligt bra med-vad-de-nu-gör-hela-dagen. Båda var på strålande humör när de kom hem. Det är bara pappa, pappa, pappa som gäller efter att de har haft en dag tillsammans. Pappa, är bäst, smartast och den som ska fixa allt. Tills det blir dags för läggning... Då är det Mammmmaaaaa!!! Kan pappa lägga dig fråga jag lite lätt, Neeeeeejjjjjj!!!! är svaret och jag har två pojkar uppkrupna (bokstavligen) i mig som körar mmmaaammmmaaaaaa!
Underbara ungar.

Jag har även fått känna på min kvinnliga minoritet i familjen. Igår gaddade de ihop sig mot mig och jag blev nedröstad. Och det lär ju inte vara första och enda gången om jag känner mina pojkar rätt...

Ikväll ska vi på middag med Sams kollegor + fruar. Jag och Allison som också bor i DB åker in tillsammans och tjuvstartar med en pre-dinner drink.

Sam och jag var till Central och lördags.





Kommentarer

  1. Frozen, är det den med snögubben? Såg reklam på den när vi var på Flygplan, verkar superrolig. David skrattade så han nästan satte i hasen och det är ju ett bra betyg! :) Hoppas det läker fort efter operationen! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, snögubben och prinsessor :)
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg