Firat bröllopsdag

Vi checkade in i fredags på hotellet strax efter klockan två. Innan dess hade Sam hunnit med att träna samt intervjuat en kandidat för en roll som ska rapporterar till honom.

Middagen var bokat på Blue Butcher och vi tog ett par fördrinkar på ett par ställen i närheten. Bland annat ett ställe där det visade sig vara en svensk kille som jobbade. Jag tyckte han kändes bekant och kunde inte hålla mig för att fråga om han känner min bästa kompis Linda. Det gjorde han! Världen är liten! Han jobbade i Hemsedal samtidigt som Linda och där var jag några gånger per år och hälsade på henne, för tio år sedan..

Han bjöd på öl, sake och två förrätter. Bland annat japansk blåsfisk som var bland det godaste jag ätit.

Därefter gick vi över gatan till Blue Butcher. Fantastiskt ställe! Mat, inredning, service fick full pott.

Vi åt benmärg och foie gras till förrätt, jag åt kalv med tryffelrisotto, Sam åt Wagye steak. Maten bara smälte i munnen och jag blev så mätt att jag inte ens tittade på dessert menyn.



Bone Marrow


Foie Gras


Dutch Veal Cheek


Wagyu



Kommentarer

  1. En del äter bara Japansk blåsfisk en gång!

    SvaraRadera
  2. Hehe, precis.. Men vi verkar ha klarat det!

    SvaraRadera
  3. Men jag har ont i magen idag. Förgiftad?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg