Ny vecka

Så blev det måndag och ordningen är återställt. Sam åkte i morse till Laos och kommer tillbaka fredag kväll.

Barnen är incheckade på skolan som tillsvidare kräver ansiktsmask på alla för att få stopp på hand - foot - mouth disease som härjar. Mina barn var inte helt nöjda med detta... Jag lyckönskade lärarna och gick. Själv är jag inte så övertygad om att denna ansiktsmask hjälper så mycket. Är inte heller särskilt rätt för mildare sjukdomar. Här vaccineras ungar mot allt och lite till samt det spritas både högt och lågt för att desinficera.  Kanske behövs när det bor så många människor på liten yta, inte vet jag..

Idag har jag haft mitt morgonkaffe med Lena. Alltid måndagar!

Har skapat en playgroup för barn i skolan. Jag är som oftast förvirrad och antingen dubbelbokad eller har inget alls att göra så nu har jag skapat en grupp och föreslagit att vi ses varje vecka på tisdagar på stranden för en gemensam play date. Lättare att hålla reda på en dag och de som kan kommer.

Jag fick fantastisk god respons från alla inbjudna. Kul!

Har ett inköpsuppdrag från en vän i Sverige så det har jag jobbat vidare på idag.

Nu ska jag pyssla! Om två veckor har skolan sin största händelse på året, World Fair day. Det är olika teman för varje år och i år har de väder-tema. Alla klassrum målas, byggs pyntas utifrån temat och Wilburs klassrum ska dekoreras i snö. Nu ska jag göra snöflingor av piprensare, snöbollar på tråd av bomullstussar och fiskelina och vika/klippa papperssnöflingor.





Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg