Kalas, ren luft, Sam till Malawi

Dorian vaknar som alltid klockan 6 på morgonen. Spelar ingen roll när han lägger sig på kvällen, tidigt eller sent, klockan 6 stiger han och jag upp sju dagar i veckan 365 dagar om året. Så sätter vi oss i soffan och har det bara lugnt och skönt, jag läser han tittar på Ben och Holly.

Igår fick barnen väcka sin pappa klockan 8. Han var bara på snabbvisit hos oss i helgen och då får vi ta vara så mycket som möjligt av dagen.

Jag och Sam fick ett pass på gymet. Skönt att få tillbaka regelbundenheten i våra lördagsträningar. Fruktansvärt tråkigt att ha uppehåll och hela tiden få börja om från början..

Sedan till affären för att preparerar kylskåpet för idag samt köpa födelsedagspresent till Vanessa som fyllde 4 år igår. Kalaset började redan klockan 11 så barnen fick en tidig lunch och sedan bar det ut i ångbastun. Fy, vad det var obehagligt varmt och klibbigt igår. Mulet och kolsvarta moln men ibland kom några solstrålar fram och brände på ytterligare.

Vi lämnade kalaset ganska tidig, barnen var nöjda och varma även de. Mia tog hem dem och jag och Sam gick och hämtade en till luftrenare som jag köpte av Malin som nu flyttar hem till Sverige.

Nu har vi fyra stycken luftrenare hemma, tre av dem som har kapacitet för att rena stora rum och i höst ska jag investera i stora gröna växter. Kommer kanske ha renare kroppar än många andra trots att vi bor här i Hong Kong. Luftrenare, växter och ren mat!

Barnen fick välja om de ville åka till sunkhaket och äta middag eller ha myskväll hemma. De ville vara hemma.

Sam som åkte till Malawi på kvällen hade fått i uppdrag av en kollega att köpa en Ipad till honom, finns inte så många Ipads i innersta Africa..
Vi lämnade barnen hemma med Mia och åkte till Tung Chung där vi köpte Ipad och sushi till middag.

Sam åkte till Malawi och kommer hem på lördag. Han fick åka Dreamliner den här gången.




Kommentarer

Populära inlägg