Helgen och den här veckan

Blå himmel och sol, 12 grader!

Efter dessa dagar med mul, grått, regn så känns det skönt att få se solen igen. Fast det är riktigt kallt. Blåser isvindar från kina. Kanske är samma kyla som ni i Sverige har fått över er..

Ny vecka och den är händelserik. Sam åker till Bangkok idag och är tillbaka på onsdag kväll.

Dorian är hemma från skolan idag. Han åkte på feber i lördags kväll och hade igår 39,5 grader. Febern försvann lika snabbt som den kom. Från att vara en ynklig lite kille sittandes i mitt knä med inte långt från tårar piggnade han på sig och på eftermiddagen var han sitt sura jag igen och jag var världens dummastes i hela världen. Vi hade trots omständigheterna en mysig dag hemma. Vädret var ändå skit och jag fick massa fixat hemma. Nu är alla burkar i köket märkta med innehåll och perfekt sorterade. Även alla böcker i bokhyllan tog jag ut och sorterade.

Wilbur och Sam åkte på bio i Tung Chung. De tittade på Star Wars och åt korv med bröd.

I lördags åkte jag och Sam till stan och fick äntligen köpt nya köksstolar. Vi gick även på en fantastiskt bra restaurang. En lokal sådan men oj vad gott. Kanske inte helt strikt kantonesiskt och därför gillade vi det. Räkor i majjo!! Grillad gris med krispigt svål!! Och bönor, pilgrimsmusslor och räkbollar som alla var jättegoda. Mitt i gyttret i Mongkok så jag lär aldrig hitta tillbaka.

Möbelbutiken var minst sagt svår att hitta. Den låg på 9:e våning, inga skyltar utanför och man går in som i ett garage, letar reda på en hiss och åker upp till butiken som ser mer ut som en lagerlokal fylld med möbler från golv till tak. Det är inte så att man åker dit för att få inspiration direkt..

Sådanahär blir det

Vi beställde av en kille som pratade så långsamt att det var svårt att uppfatta orden för det tog så lång tid att få ut dem och han var assisterade av tre andra killar som stod runt omkring honom. Lite roligt tyckte jag. Fast jag gillar att här har företag råd att anställa mycket folk, fler än vad som behövs.

En paus 
Choklad, banan, maränggrädde... 



Mia åker till Filippinerna på fredag och är tillbaka på söndag. Hennes dotter fyller år. Kanske låter som kort om tid, men hon har redan tagit ut all sin semester till och med hela 2016. Hon kommer att åka tillbaka till sin dotter under Kinesiska nyåret då alla har fyra dagar ledigt.

På fredag får vi besök från Sverige!!







Kommentarer

Populära inlägg