En fixar dag

Idag är killarna i skolan hela dagen, Mia lämnar vid klockan 11 och är tillbaka vid 14/14.30 tiden och jag är hemma själv och njuter av ett tyst och stilla hus.  Det är så skönt att få vara hemma själv ibland.  Det är då jag kan i lugn och ro kan planera, fixa och faktiskt bli klar med det jag påbörjar.  Och det är fantastiskt skönt att komma tillbaka till ett tipp-topp städat hus efter att jag har lämnat barnen på skolan. Jag gillar inte att ha ett kaotiskt hem. Det räcker med min kaotiska insida, haha.

Igår tyckte Dorian att klockan fem var en bra tid att vakna. Det resulterade i en Dorian med ett exploderande humör (alltså fler explosioner än vanligt). Vi går sälla bra ihop då.. Så jag bestämde mig för att åka till stan på eftermiddagen. Hade en del ärenden att uträtta så igår blev en lämplig dag att åka in.

Mia & Dorian hämtade även Wilbur och alla var på gott humör när jag kom hem. Vi har stramat åt reglerna något på kvällarna för vi har läggninsprocedurer som tar 1 h och oftast somnar killarna försent. Mycket sömn har de dock aldrig haft behov utav och somna mitt i en måltid eller decka i soffan har liksom aldrig hänt..

Ikväll ska jag gå på en fotokurs. Det ser jag fram mot!

Kommentarer

Populära inlägg