Stora killen

Vi hade en superskön dag igår med klarblå himmel, 9 grader och en sol som värmde gott.

Jag och barnen gick till skolan för Dorian ville berätta för sin frök att han är stor kille och kommer att nästa vecka gå hela dagar fem dagar i veckan. Vi har uppmuntrat honom att han ska gå lika länge som alla de andra stora barnen. Jag tror och hoppas att det blir bättre för honom att ha samma rutiner varje dag och inte ha ett alternativ där han slutar tidigare. Han har ankrat in så väldigt på de korta dagarna och det gör såklart de långa dagarna jobbigare. Genom att ta bort halvdagarna tror jag att vi kan fokusera på skolan på ett annat sätt och att det blir bättre för honom. Det är bara han och ett par elever till som går hem så det är ett udda avbrott för dem dessa dagar. Han är fortfarande ledsen när jag lämnar honom i skolan men inte alls som det varit tidigare. Vi provar och ser och jag har alltid möjlighet att hämta honom tidigare vid behov. Vi har också en hel del lov eller halvdagar så det är ganska få veckor som det faktiskt blir fem hela dagar.

Han känns väldigt redo och taggad för att gå långa dagar så som de stora barnen och han sprang in till sin frök och för att berätta. Och, han fyller sju i år så då är man ju stor!! Det går snabbt i hans värld (skratt)

Han har också växt! Från att fått hoppa upp till lampknappen kan han nu tända bara genom att stå på tå. Oj, oj, oj vilken stolt kille vi har! Han kämpar och kämpar för att komma ikapp de som är äldre än honom...


Kommentarer

  1. Håller tummarna för att det ska gå bra.
    Krama killarna från mormor o morfar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg