Stanley Market, Regn

Temperaturen har stigit till varma sköna 16 grader men regnet det öser ner.  Januari är statistiskt sett den torraste månaden på året i Hong Kong med ett snitt på 24 mm regn och 42 procent chans till sol. Juli som är mitt i regnsäsongen har ett snitt på 456 mm regn. Vi har hittills i år fått 187 mm regn. Det blir ett blött år det här om trenden fortsätter.

Nåväl, vi har trevliga gäster på besök så oss går det ingen nöd på!

Igår lämnade jag barnen på skolan och väckte sedan Pär & Carro för att ta dem till Stanley Market. Lite shopping och en god lunch sedan tog vi taxi till Discovery Bay färjan. Jag tog med alla troféer hem och Pär och Carro fortsatte till Peaken. Det var hyfsat klart igår och bästa chansen att få se lite av stan ovanifrån. Jag hade min fotokurs och behövde komma hem till den.

Taxichauffören vi hade trodde Carro var 16 år och att jag var hennes mamma. Hahaha, vi skrattade högt. En ung mamma för han trodde jag var 32 år. Och Pär var hennes uncle.

Idag ska jag ta min 16 åriga dotter och hennes uncle Pär till Tung Chung Outlet! Dorian hänger också med och vi ska försöka hitta gummistövlar åt honom.

Simma lugnt!



Kommentarer

  1. Hahaha! :D :D :D Vad roligt att du skrivit om våra äventyr! P&K mamma ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg