Yoga och fortsatt tidiga mornar

Ingen tisdags-yoga för mig idag. Det har öppnat en yoga studio i Discovery Bay, superkul. Så den här veckan testar jag klasserna som de har. Igår provade jag Vinyasa (det är vad jag brukar träna), imorgon ska jag testa Bikram yogan. Bikram yoga även kallat hot yoga och passet utförs i 38 garders värme och 40% luftfuktighet. Det blir första gången för mig och jag ser fram mot det med blandat förtjusning. Jag gillar inte när det är för varmt och jag kan inte svettas som vanliga människor gör. Så det här låter väl som ett passande pass för mig?! haha.
Bikram yoga ska ha enorma hälsofördelar framför allt mentalt och det forskas mycket kring detta. Ska bli spännande att testa sedan får vi se om det passar mig eller inte.



Istället för yogan idag träffad jag Sofia och vi gick en rask promenad till golfbanan och tillbaka och en kaffe på det. Skön start på dagen att få tjitter tjattra samtidigt få röra sig.

Dorian gick kort dag idag så jag plockade upp honom på vägen hem. Han var på strålande humör och full av energi. Han sov ända till klockan 6.30 idag så han har ladda batterierna något enormt.

Jag vet inte om Wilbur och Dorian gör upp med varandra vem som ska vakna vid klockan 5. I morse när Dorian då alltså för ovanlighetens skull sov ända till klockan 6.30 kom istället Wilbur klockan 5.30.

Helt ok att vakna tidigt och somna tidigt, men dessa gossar vaknar tidigt och somnar sent. Men jag tror att det värsta av allt är att jag har typ tre timmar där jag inte kan göra något vettigt. Med min bakgrund så sitter det i ryggmärgen att optimera allting överallt i alla tillfällen och dessa timmar på mornarna känns mindre produktiva.
Dessa stunder skulle jag vilja ha det svenska systemet här. Då hade vi kunnat vakna klockan 5, lämnat barnen på dagis klockan 6, jobbat klockan 6.30-14.00 (deltid eftersom jag får vara det som mamma), hämta barnen som är glada och sedan ha hela eftermiddagen att fri.

I-landsproblem.




Ha skön dag!

Kommentarer

Populära inlägg