Yogan? Mia till PHI, besök och fotokurs

Hur gick yogan?

Jo, det var varmt men inte så obehagligt varmt som jag var inställd på att det skulle vara.  Bikram Yoga består av 26 klassiska yoga poser och är en form av Hatha yoga alltså alla poser utförs i ett lugnt tempo. Värmen används för att komma djupare in i övningarna och rensa ut oönskade gifter. Även de inre organen stimuleras.  Det är en bra yoga form som kan utföras flera gånger i veckan och ger har både fysiska och mentala fördelar samt rensar kroppen. 

Det kändes fantastiskt skönt efteråt och jag ska absolut få in minst ett pass i veckan av Bikram yoga. Även huden känns bättre så här efteråt. 

Nu ska här införskaffas ett par shorts och en handduk att täcka mattan med. 

Jag har till och med fått med min kompis L till nästa pass!

Fotokursen gick också bra. Jag fick mycket bra kritik för bilderna jag skickade in. Kul att höra! Nästa veckas läxa landskapsfotografering. 



Mia åkte imorse till Filippinerna och kommer tillbaka på måndag kväll så idag ska jag städa och fixa lunchlådorna till kidsen.

I eftermiddag kommer Samuels kusin Pär med flickvän Carro som har fått en resa till Hong Kong i examenspresent. Ikväll blir det bubbel!!

Jag vaknade klockan 5 när Mia lämnade och sitter nu med en kopp kaffe och skriver, har tända ljus, katten i mitt knä,  och tar tillvara på lugnet..

Och igår kom stolarna, JIT för vårt besök! Ska bara försöka bli av med de andra fyra stycken stolarna..

Hej så länge!

*JIT - Just In Time


Kommentarer

Populära inlägg