Bullmamma + Hej Då Carlsberg Sverige

Jag har idag lagat middag och jag har tillsammans med Wilbur bakat bröd. En riktig bullmamma har jag varit. Brödet blev sådär nybakat och gott som nybakat ska vara och Wilbur åt flera skivor av det när det var klart. Under middagen berättade Wilbur entusiastisk för Samuel om vårt brödbak. Det var riktigt kul att baka, jag hade köpt en färdig mix av mjöl som skulle blandas med vatten, smör och medföljande jäst. Perfekt för mitt och Wilburs tålamod.
Till middag lagade jag smörstekt torsk, kokt blomkål (och potatis till man och barn) med ägg och dillsås (recept taget från bloggen 56kilo.se)  Det var mycket uppskattat av min man vilket glädjer mig. Själv har jag svårt att äta maten som jag själv lagar.

Ikväll hade vi svensk traditionell (reklam) fredagsmys. Vi åt popcorn och kollade film, Emil i Lönneberga!

Det var två trötta barn som gått sin första vecka i skolan och som somnade snabbt och enkelt. Wilbur gick till och med och la sig själv (i vår säng) utan min hjälp att somna. Det händer i stort sett aldrig när jag är hemma.

Jag vill även säga tack och hej då till Carlsberg Sverige. Idag "arbetade" jag min sista dag.



Kommentarer

  1. Så mysigt ni har det, har hittat de gömda bilarna, bakom en blomkruka. Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg