Framme i Hong Kong

Så var vi hemma i Hong Kong igen. Resan gick riktigt riktigt bra. Inte ett enda raseriutbrott av Dorian och båda killarna sov 8 respektive 9-2 timmar på den långa flygningen. Dorian vaknade mitt i natten och var vaken knappt två timmar innan han somnade om gott i mitt knä. Han var helt lugn under de timmarna han var vaken, typ halvsov och gjorde inte ett enda gnällande ljud. Härligt när passagerare kommenterade vilka duktiga barn vi har som klarat resan så bra!

Återigen fick vi gott bemötande i Amsterdam, vi var till och med igenkända och personen tyckte barnen hade vuxit under sommaren. Vi hade även samma flygvärdinna hem som vi hade på ditresan.

Dorian kom i säng klockan 20 och jag kan bara önska att han sover hela natten. För barnen är sovtiden nu deras middagslur så det är stor risk att de vaknar efter några timmars sömn...

Förövrigt ska jag nu ge mig några inskolningsdagar att komma in i detta varma fuktiga klimat (eh, jag förstår nu Dennis varför han ville duscha flera gånger om dagen), vänja mig vid vår riktigt tråkiga lägenhet, eller rättare sagt ta tag så det blir lite hemtrevligt här. Det var en stor kontrast att återvända hit efter några veckor Sweden- The perfect houses, där alla har så fint i sina hem och alla dessa fina inredningsaffärer som jag har gått förbi (och tjuvspanat i skyltfönstrerna), ska vänja mig vid att inte bara kunna släppa ut barnen som rusar till studsmattan och gör av med energi, ska vänja mig vid en inte blå himmel eller frisk luft. Sedan ska jag vänja in allt som Hong Kong erbjuder och inte Sverige!

Jag kan återigen konstatera att sommaren har varit helt fantastisk! Nu laddar vi för besök från Er! Ska bli jättekul och jag längtar redan till Johanna & Pär med familj som kommer riktigt snart!

Ps. Dorians AC visade sig inte fungera.. Mindre kul. 





Kommentarer

  1. Härligt att det gått så bra på tillbakaresan!
    Tack för trevlig samvaro på Torö.
    Tag hand om er nu! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg