Playdate

Äntligen sov barnen hela natten med bara de vanliga avbrotten. Dorian vaknade och ville ha lampan tänd i hallen samt sin dörr lite öppen. Wilbur kom och hämtade mig och vi sov sedan gott i hans säng medan Sam kunde vila ut ensam, med stängd dörr och öronproppar i den härligaste sängen.

Jag gjorde fem km på löpbandet i morse och det kändes fantastiskt bra, precis så bra som jag alltid önskat att löpning ska kännas. Min bästa vän Linda som också är mycket klok gav mig ett bra tips i somras och det var lösningen på det problem jag upplevt tidigare. Svetten den bara rann och endorfinerna sprutade.

Jag och Wilbur sov middag ihop. Jag tyckte att det var lika bra att jag vilade mig också efter dessa nätter med mycket lite sömn. Dorian lider fortfarande av jet lag och skulle inte sova middag så Mia tog med honom och gick till Magnums hem där hade han tillslut slumrat till en stund. Ikväll har han återigen varit svår att lägga.

Jag och Wilbur var i eftermiddag på playdate vid stranden. Det är en mamma på deras skola som ordnar med detta för barnen så de flesta är klasskompisar till Wilbur och Dorian. Riktigt trevlig och vi träffas varje fredag och har med snacks till alla. Flera duktiga mammor hade så klart bakat och lagat mat som de tog med medans jag tog med köpesnacks. Jag ska ta och shapa up mig och baka till nästa gång. Något ska jag ju göra som hemmafru! Tänkte att jag skulle göra kesoplättar som är så himla omskrivet på många bloggar. Jag saknar även att kunna erbjuda barnen något nyttigare alternativ en det sockerintensiva utbudet här. Men, är det någon som vet vad fiberhusk är på engelska? Det behövs till kesoplättar och mycket annat som är nyttigt som jag har tänkt att baka.

En härlig reflektion från dagens playdate och som jag även stött på vid flera tillfällen här i DB är att många av de jag träffar har föräldrar med olika nationaliteter, de själva är gifta med andra nationaliteter samt har bott på flera olika ställen här i världen. Så kommer frågan till mig, vart kommer du ifrån? Sverige svarar jag. Jaha, är du svensk? Ja, jag är svensk. Din man då, vart kommer han från? Sverige, svarar jag. Jaha, så ni båda är från Sverige och har flytta från Sverige till Hong Kong. Yes, så ovanliga är vi!




Kommentarer

Populära inlägg