Mia har semester

Mia har semester till på söndag och vad jag tänkt skulle bli en mysig eftermiddag med barnen blev mest kaos. Det började redan på vägen hem från skolan då Dorian var på dåligt humör och bara skrek. Tillslut sa jag till honom om han inte slutar så lämnar jag honom på vägen. Han slutade inte och jag lyfte ur honom och gick. Då tittade Wilbur på mig och sa -Mamma, jag hämtar Dorian. Han gick till honom (2m bort), tog honom i handen och sa med sin lenaste röst -Kom Dorian och gick med honom i handen till mig. Så visst fanns det guldstunder även idag! Under eftermiddagen har vi dock stångats med mycke tji och tjafs mellan barnen. De har knuffats, tjuvnypt och kastat leksaker på varandra. Precis så som syskan kan vara, det är bara jobbigt när det är den dagen då det är så och jag är själv med dem och därmed inte heller kan sära på barnen.


Lyckad prioritering av mig i förmiddags var att gå till gymmet där jag sprang på löpbandet och fick hjärnan rensad samt satte igång endorfinproduktioneb. Det var väl investerat inför denna dag.

Imorgon är en ny dag med guldklimparna!


Kommentarer

Populära inlägg