Cheung Sha Beach och urinvägsinflammation

I söndags åkte vi äventyr till Cheung Sha Beach som är en av Hong Kongs längsta stränder.  Vi åkte buss från DB till Tung Chung, bytte till nästa buss, åkte högt upp på berget och ner på andra sidan för att landa på en fantastiskt vacker strand. Vi hade åkt lite för långt än planerat och hamnade på en strand där vi var nästan ensamma med ett stort blått hav framför oss och en lång strand med enbart några lokala fiskare, rena paradiset!

Solen sken och barnen sprang och skrattade tillsammans i vattenbrynet. Ljuvligt!

Vi gick efter ett tag vidare till den andra stranden.  Den erbjuder lite mer faciliteter som toalett, små restauranger längs strandkanten och fler barnfamiljer/soldyrkare. Mycket enkelt men väldigt mysigt och en känsla av att vara på semester någonstans långt borta.

Paradiskänsla kan dock snabbt slå om i vår familj.. Barnen började kasta sand vid gästerna på restaurangen och det slutade med att Wilbur la en stor skopa sand i en kvinnas strandkorg innehållande rena kläder, kamera och handväska. Mindre kul.. Vi kan lite enkelt konstatera att vår familj passar bättre in på en ödslig strand..

Nåväl, det blev en trevlig eftermiddag på stranden i alla fall.

Dorian somnade i bussen från stranden till Tung Chung, så vi lät honom sova en stund medans vi åt middag i Tung Chung.

Igår var Sam med Wilbur och igen kollade Frozen. Den här gången i Central. Jag var hemma med Dorian och en ovälkommen urinvägsinfektion. Sämsta tiden i Kinaland att under CNY behöva besöka läkare. Det mesta är mer än stängt under nyår. Självklart är sjukhusen öppna men så akut var det inte att jag behövde till något sådant.

Idag har jag fixat medicin snabbt och enkelt i DB.

Sam åkte i morse till Laos och kommer hem på torsdag.