Kontorsröj och fotboll

Idag har jag haft grovröjning i vårt kontor. Jag har inte rört den här hörnan sedan vi flyttade in och allt som inte fått plats på andra ställen har hamnat här. Papper har lagts på hög och det är ingen ordning på allting. Jag har köpt en white board, som jag visserligen inte fick med mig hem eftersom butiken inte tog visakort, så den får Mia åka och hämta i morgon. I morgon ska jag till Ikea för att köpa förvaringslådor.
Det kommer aldrig att bli det där perfekta fina kontorshörnan som jag gärna vill ha, det är praktiskt omöjligt. Det skulle kräva att vi aldrig får räkningar, viktiga papper, alla jätte många viktiga papper från skolan som ska fyllas i och skickas tillbaka eller allt annat som kanske är bra att spara på till framtiden, tex garantier äkthetsbevis.
Jag gillar att slänga så det passar mig att göra ett röj emellanåt. Det är nästan lika kul som att köpa nytt! (Nu ingår inte Ikeabesök som nöjesshopping, avskyvärt att åka dit.)

Idag tog jag med Dorian till ett fotbollsteam i DB för att se om han skulle gilla att börja spela fotboll. Han är grymt duktig på fotboll och jag lääängtar till att få bli en fotbollsmorsa som står vid sidan av planen och hejar på (alltså, det spelar ingen roll vilken sport det är, jag ser fram mot att stötta och göra saker med killarna som det gillar).
Laget var för killar födda 2010 så Dorian är lite för ung, men gillar han det så får han vara med.

Och shit vad duktiga dessa killar är! Jag, naiv svensk hoppa, trodde det skulle lattja boll och mer "leka fotboll". Här är det fotbollsträning.  Vilket det kanske inte är något fel på, jag bara undrar hur föräldrar gör för att få sina barn så disciplinerade..

Vi testar kanske nästa vecka igen och jag ska även kolla upp ett annat fotbollsteam som vänder sig till yngre barn, 1-4 år.

Vi har äntligen fått tillbaka värmen! Idag var det 23,5 grader - alldeles lagom!





Kommentarer

  1. Det är ingen ordning på allting, förstår inte vartenda dugg.
    Pippi Långstrump

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Bra att du tränar på kontorsstädning, det är bara att fortsätta när du kommer hem.
      Kram mamma

      Radera
  3. Bra att du övar på kontorsstädning, det är bara att fortsätta när du kommer hem.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  4. Det blev en kommentar förmycke.

    SvaraRadera
  5. Då väljer jag att städa kontoret i stugan... Fast det hade blivit stor skillnad om jag hade fått gå lös på det kända Bollebygdskontoret! "skratt"
    Men det vågar jag inte, då blir nog inte pappa glad..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg