Många möten

Det har trots omständigheterna och anledningen till resan hit varit en riktigt trevlig vistelse i Sverige där jag fått möjlighet att träffa många av mina vänner.

I måndags åkte jag till Falkenberg, passade på att köpa kläder åt Wilbur och Dorian när jag ändå är här. Framför allt till Wilbur som vuxit ur det mesta hemma och jag hittar sällan snygga och passande kläder i Hong Kong. Babbel i Falkenberg har alltid något för dem! Kanske ska be henne starta en butik i Hong Kong?!

Därefter hämtade jag Rebecca, som jag inte lyckats träffa en enda gång vid de tidigare besöken i Sverige, så det var extra kul att vi nu äntligen lyckades få till en träff. Vi åt lunch i laxbutiken, gick igenom nuläget och de senaste 1,5 åren på 1 h och sedan körde jag tillbaka henne till sitt jobb. Jag åkte vidare till Stålboms och nästa träff. Min bäste vän Linda kom och vi skvallrade över en kopp kaffe och semla på Stålboms. Mysigt!

Igår åkte jag hem till Linda och Vera. Lillfisan har blivit stora tjejen och smög omkring både här och där med världens charmigaste leende. Jag är så glad över att få bli svärmor till den här fina tjejen! Jag hade såklart köpt presenter att ge henne som jag såklart(!) glömde att ta med. Typiskt mig!

Linda bjöd på älgfärsbiffar, potatismos och strösocker med lingon. Biffarna och potatismoset var supergott, sockret med lingon - kan uteslutas nästa gång.. ;-)
Till efterrätt fick vi världens godaste nybakta chokladmuffins med chokladbitar i, banan och grädde. Det finns inget godare än choklad, banan och grädde! Mums!

Hemma i stugan har Wilbur de senaste dagarna hjälpt till med trädgårdsarbete. De har sågats träd och burits i massor. 

Samuel är i Kina och har likadant väder som oss, 3 grader och mulet/regn,  enda skillnaden är att vi här har värme i stugorna. Han satt igår på kontoret i Goungzhou i ytterjacka, halsduk och frös om fingrarna. Fya, vad hemskt för honom. Frysa är den värsta tortyren.
Jag tror han tog ett varmt bad eller satte sig en stund på den uppvärmda toasitsen när han var tillbaka på hotellet. 

Idag har han åkt till Huizhou och sitter i ett nytt konferensrum och fryser fingrarna av sig.. 





Vera

Kvällsmys

Det bjöds på löjrom och Champagne på kvällskvisten. 

Kommentarer

Populära inlägg