Ikeatripp och middag med grabbarna

Så bar det av till Ikea för att köpa fler förvaringslådor till kontoret. Igår kändes det bra att jag idag skulle åka till Ikea, imorse kändes det mindre kul att det var idag som jag skulle åka till Ikea. Nej, jag gillar inte att åka till Ikea och det är än mer tråkigt och jobbigt att åka till Ikea när jag inte bara kan packa in sakerna i bilen och åka hem. Nope, ut från Ikea - hitta en taxi - åka till piren - färjan till DB- buss till Chianti. Marlene var snäll och lånade ut sin pensionärsvagn (dramaten vagn) som alla utom jag har här i DB (kanske att de som har golfbil inte har någon sådan vagn..).Jag är mycket tacksam för lånet eftersom jag fortfarande inte ska bära tunga saker.

Väl hemma med alla saker så var det bara att sätta sig att skruva ihop alla dessa lådor. Barnen kom hem och Wilbur hjälpte mig en stund med skruvandet. Till och med han tröttnade efter ett tag.

Tillslut var jag klar och jag känner mig nöjd med resultatet, det blev en riktigt trivsam kontorshörna. Jag har några små fixifix kvar, som att borra i världens hårdaste betong och sortera papper, det får bli en annan dag.

För kvällen hade jag planerat att äta middag på restaurang med grabbarna, hyra film och köpa gott och fortsätta myskvällen hemma,  Direkt vi kom till Plazan ville Wilbur äta, lite tidigt mot vad vi brukar göra. Men det går väl tänkte jag. Jag hade föreslagit klubben men Wilbur ville till Ebeneezer, Dorian hade inget emot det så vi gick dit. Glada sprang och hoppade pojkarna till restaurangen och när vi skulle beställa konstaterade Dorian att han inte var hungrig utan ville ut och leka. Så han och Mia gick iväg och det blev jag och Wilbur som åt middag. Det var mycket trevlig, Wilbur var glad och tjattrade på om allt möjligt. När vi var nästan klara kom Dorian som nu var hungrig och ville äta. Han var nöjd med att pillade i sig resterna från Wilburs måltid och när han var klar sprang de ut på plazan igen. Jag tror att pojkarna var helnöjda med kvällen, själv tyckte jag det mest blev ett virrvarr.



Middags-date! 

Kommentarer

Populära inlägg