Sam till Indien, ny telefon och jetlagged

Dagarna går i ett och jag får anstränga mig hårt för att hålla koll på vilken dag och tid jag är i. Tidsskillnad på 7 h och 24 timmar försenad hem ställer till det.

Wilbur är inte det minsta jetlaggad, han sov tolv timmar första natten och hade sovit längre om inte Sam väckt honom och sedan var han i rätt fas.

Själv har jag sovit lite sisådär. Härom natten vet jag inte riktigt vad vi höll på med. Barnen somnade i sina sängar, Wilbur kom in och la sig jämte mig, en kort stund därefter kom Dorian, jag och han la sig i Dorians rum, han i spjälsängen jag i sängen, sedan kom Wilbur och la sig hos mig, Dorian kom upp och sa att han skulle sova hos pappa, jag hjälpte honom dit, han kom efter en stund tillbaka och la sig i spjälsängen, för att sedan lägga sig hos mig och Wilbur och efter ett tag föreslog jag att han skulle lägga sig hos Sam igen (det var något trångt), så in till honom igen, sedan kom Dorian tillbaka och somnade om i sin spjälsäng. Jag har burit kuddar och täcken mellan dessa olika ställen, jag vet inte hur lång tid det har varit mellan förflyttningarna för jag har noll koll på natten och Sam har inte märkt något av denna nattliga resan.

I söndags var hela familjen på bio och vi tittade på Lego. En fantastiskt trött jag och Dorian lurade tuppen en stund under filmen...

Min telefon gick sönder i söndags kväll, den tappade kontakten med telefonoperatören och jag kunde varken ringa eller skicka sms. Så efter jag lämnat barnen på skolan, träffat några svenska Hong Kong fruar på vår måndagsfika gick jag till grabbarna i en telefonbutik här i DB i hopp om att det bara var en inställningssak (själv kan jag inget om sådana här saker, det ska bara fungera). Efter ett tag konstaterade killen att det var fel på telefonen. Så det var bara att åka vidare till Central och Appel butiken. De är fantastiskt så bra hjälp man får idag. Snabb service och jag kan bara ge dem telefonen och säga att den inte fungerar, de kollar den snabbt, kopplar upp den mot sina datorer/Ipads och konstaterar vad det är för fel. Jag behöver inte veta något mer än mitt ID och lösenord.
Har man tur kan de bara ominstallera hela telefonen och den fungerar har man otur får man köpa en ny telefon för den är trasig.

Som vanligt när jag är i närheten av datorer (eller symaskiner) så blir det unknown error. Så blev det såklart igår. Oj, så killen som hjälpte mig. Kanske är det fel på datorn så vi provar en annan dator istället, sa han positivt. Samma fel igen. Så det blev reparation av min telefon vilket innebär att jag får en ny telefon. Eftersom garantin hade gått ur så fick jag betala 2088 pengar för detta äventyr.

Det är min tredje Iphone på 1,5 år där jag fått byta ut dem på grund av trasig hårdvara.. Hmmm.

Jag kom hem lagom i tid för att hämta Wilbur på skolan och vi gick hem direkt. En stund senare kom Mia och Dorian hem.

Sam åkte igår kväll till Indien. Han hade fått med sig fel pass på morgonen när han åkte till kontoret i HK så vi möttes upp på flygplatsen där jag lämnade det rätta passet och vi fick en trevlig oplanerad middag tillsammans innan han åkte.




Kommentarer

Populära inlägg