Jädrans väder

Fy fasen vilket jädrans väder vi har här. Förra veckan tom snöade det här i Hong Kong. Inte särskilt mycket och det var någonstans uppe i bergen men ändå. Det har inte varit så kallt sedan 1996 och ingen av mina långbodda Hong Kong kompisar har varit med om detta tidigare.

Det är en tjock, grå kall dimma som ligger över och i oss. Idag på förmiddagen var det något finare och vi hade 20 grader innan det snabbt vände och blev kallt, stormvindar och duggregn. Det känns precis som en novemberdag på västkusten. Nu har vi 12 grader och väldigt fuktigt. Det rinner på rutorna inomhus och jag kör avfuktare och värmare för fullt för att få en behaglig inomhusmiljö. Det ska bli kallare igen imorgon och det ser ut att hålla i sig. Förhoppningsvis blir det inte lika kallt som i förra veckan och jag vill inget hellre än att ha värme nu.

Funderar skarpt på att ta familjen till Thailand om det inte vänder inom kort.

Sam är i Indien och det räcker att bara åka dit för att bli kass i magen. Utan att han rört någon mat har han åkt på magknip. Jag vill gärna besöka alla länder som går att besöka (min bucket list, haha) och Indien är intressant men jag vet i fasen om det är värt att åka dit.. Tåls att fundera på.



Kommentarer

Populära inlägg