Måndagsfika, lunch med Sam och barngrupp

Igår gjorde Wilbur en fantastisk insats som gick tillsammans med Sam till Tigers Head. Det kom nästa hela vägen upp och vände för att det blåste så kraftigt på toppen. Han hade gladeligen pinnat på like a monkey. Inte nog med att de gick upp och ned för berget, jag och Dorian mötte upp dem på Plazan och vi gick tillsammans tillbaka till Siena Park. Wilbur gick återigen hela vägen och sedan lekte grabbarna med varandra på lekplatsen. Klockan 17 tog dock krafterna slut. Sam och Wilbur stack då iväg för att hyra film och fixa lite gott till kvällen.

Idag har jag haft fullt upp från det att vi slog upp ögonen tills nu. Efter att jag och Sam lämnat barnen på skolan gick jag till Uncle Russ för att träffa Camilla, Marlene, Lena, Ulrika och Angelica som kom på vårat måndagsfika. Som vanligt mycket viktiga saker som vi diskuterade.

Jag åkte sedan med Sam till flygplasten och vi åt en lunch tillsammans innan han åkte vidare till Laos. Den här gången hade han inte glömt något som jag skulle komma med utan det var enbart en trevlig lunch ihop. På grund av oroligheterna i Bangkok är det flyg han brukar åka med inställd och han flyger istället via Hanoi. Han kommer hem på fredagkväll.

Jag har dragit igång en barngrupp för oss Svenskor i DB så i eftermiddags hade jag besök av fyra stycken mammor med sina barn, totalt var vi nio stycken barn. Jag bjöd på mellanmål och leksaker överallt.  Vi kommer att träffas en gång per vecka och värdinnan bestämmer tid och plats.


Kommentarer

  1. Så strong Wilbur är som orkade gå så långt och med den stigningen. Där ligger hans mormor i lä.
    Kram från mamma/mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg