Fiskar, vatten och två big boys

Ny vecka, barnen är i skolan och Sam jobbar i Hong Kong hela veckan(!). Mitt uppdrag är att hitta ny lägenhet. Vår AC fungerar återigen inte. Det rinner vatten ur den igen och nu även fast den inte är igång..
Jag har ringt dem och reklamerat jobbet de gjorde förra veckan. Fick ny tid den 16 september, inte acceptabelt. Långt samtal slutade med att de skulle ringa mig i morgon förmiddag. Om det är för att de kommer då eller bara ville bli av med mig återstår att se i morgon.

Helgen har varit toppen!
Lillgrabben är numera torr även på natten så inga fler blöjor i vår familj. Underbart!

I går var vi i stan, hela familjen. Först till Central, Mid-Levels där vi åt lunch och sedan tog vi taxi till över till Kowloon och Mongkok - Fish Market. Där köpte vi fiskar med tillbehör, så nu har vi blivit med husdjur.

Barnen valde varsin liten söt guldfisk. Jag valde en vacker blå fisk, som visst var en Siamese Fighting Fish (jag hoppas sen inte äter upp barnens fiskar !) och Sam valde en slamsugarefisk. 








Kommentarer

Populära inlägg