Sjukstuga

Det var en glad Wilbur som jag hämtade på skolan igår. Han såg dock ganska trött ut och snörvlade en del. Vi gick direkt till klubben där han skulle på simskola, vilket han absolut inte ville. Sist vi var där satt han bara på kanten och vägrade att hoppa i. Han är ganska bestämd över vad han vill och med tanke på att han även såg ganska trött ut så gick vi hem utan att varit med på simskolan.

Jag började laga middagen och efter ett tag när jag tittade ut låg en nedbäddad Wilbur och sov. När han vaknade hade han 39 graders feber. 

Idag fortsätter sjukstugan med att Mia har fått urinvägsinfektion och jag har skickat iväg henne till sjukhuset i Tung Chung. Hade behövt ha bättre ordning på viktiga papper så som försäkringsvillkor  etc,  skärpning på det... Eller pappa, kanske du kan ta hand om detta?? Hihi

Ett par telefonsamtal så löste det sig i alla fall. Att Mia kom iväg till sjukhuset, oordningen på kontoret kvarstår..

Barnen ville ha tårta idag och det är ju fredag och det är ju sjukstuga, så självklart ställde jag mig i köket och bakade tårta till mina små gossar. Börjar känna att jag efter fyra och ett halvt år hemma börjar komma in i hemmafrus-rollen.

Det blev muffins med syltfyllning och vispad grädde. Mycket gott! Förutom grädden som inte är som grädden i Sverige. Den smakar annorlunda och blir typ skummig. Vet inte vad skillnaden är men det vet kanske ni? Påminner i smaken som vår light grädde. 

Trevlig Helg!





Kommentarer

  1. Trevlig helg själva, och krya på er.
    Snart kommer Marcus o Amanda.
    Kram mormor o morfar

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg