Bakat och gjort stan och hej då fika

Samuel har betat av Jakarta, Penang och är nu i Ipoh. Han drabbades av en hel del förseningar mellan orterna. Något hans bror Teo slapp som också reste från Jakarta i tisdags men åkte privat jet.

Jag har tagit mig in till stan och fyllt på med shorts till barnen. Snart äntligen ska vi få värme! Jag känner mig som en typisk svensk och längtar mest av allt nu till Thailand. Bästa tiden på veckan är annars bikram yogan. Får se vad jag tycker om den när vi har 100% luftfuktighet och 32 grader ute.

Imorgon har barnen Field Trip i skolan och den här gången bär det av till Hong Kong Wetland Park. Därför har jag bakat wraps idag så vi kan ta med oss kyckling-majjo wraps till lunch. Mia följer också med.  Det finns både mycket vatten och krokodiler där...



Jag träffade Catarina i förmiddags. De flyttar om några dagar till Sverige för att sedan flytta till USA. Vi är inte särskilt sentimentala av oss och grämer oss inte över avstånd. Vi pratade om världsekonomin, nya världsvalutan, och den kommande ekonomiska kraschen i USA som kommer att lamslå hela landet.. Är US dollarn ett minne blott?
Vi vet också att vi kommer att ses igen. Dels är de tillbaka i HK redan i juni och  de bor i Båstad så vi kommer att träffas i sommar. Vissa människor tappar man aldrig kontakten med trots avstånd. 




Kommentarer

  1. Duktig du är på att baka, kram till er alla.
    Mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg