Lediga från skolan och en hel del om smärta

Det blev en kort vecka och vi har redan helg igen. Barnen var lediga från skolan igår och vi tillbringade större delen av dagen på stranden. Underbar dag, 24 grader lagom varmt och lite soldis. Jag hade ett återbesök hos tandläkaren för att spänna åt tandställningen. 
-Do you prefer speed or comfort? Frågade tandläkaren mig. Speed sa jag... It will be painful, svarade han och log. 
Äsch då tänkte jag, så hemskt kan det inte vara. Smärta dör man inte av. Kan jag vara hemma i 48 timmar med värkar för att sedan åka in till förlossningen och bara (bara kan jag skriva nu när jag har lite distans till det hela, haha) leverera ut ett barn på 30 minuter, samt skära upp hela magen och sy ihop magmusklerna så ska nog det här vara en piece of cake. Smärtlindring vid förlossningen, nope (lustgas när jag väl var inne på förlossningen). Smärtlindring efter min operation, ja - morfin i ett dygn och sedan starka värktabletter i några dagar. Minns att jag testade efter ett par dagar att inte ta värktabletter på utsatt tid, tänkte även då att det gör väl inte så himla ont att jag ska behöva ta värktabletter. Det gjorde det! Det var smärta vill jag lova och den bara smällde till. Snabbt svälja ner en tablett och andas igenom smärtan. Jag kan även nämna att min pappa bröt benen för några år sedan utan att förstå att det var brutet och gick med benet så i flera veckor, tills det helt enkelt var läkt igen. Så det ligger väl något genetiskt arv i att inte känna smärta som vanliga människor gör.. Däremot tycker jag det är fruktansvärt obehagligt och smärtsamt att skära fingret på ett papper. Det gör ont!

Nåväl, tillbaka till nutid. Wilbur tillbringade hela dagen på stranden med diverse olika kompisar för att sedan gå hem till Luca där han även stannade för middag. Dorian var med mig hemma ett par timmar på eftermiddagen innan även han anslöt till Wilbur och Luca. 

Jag svettades igenom 90 minuter hot yoga. Underbart och det bara rinner av mig. Yoga instruktören förklarade för alla att de ska undvika att torka sig i ett. Låt svetten bara vara och rinner det in i ögonen så torka bara lätt med fingrarna. Rinner i ögonen tänkte jag. Det gör det väl ändå inte?! Jo, det gör det visst fick jag erfara igår. Och det svider ju! 

Fantastisk känsla efter passet och jag kom hem strax före klockan 19 till ett fortfarande tomt hus. Inga barn hemma och ingen man hemma. Stora killar som numera är ute sent om kvällarna...

Det blev visst ett smärtsamt inlägg (skratt). 

Trevlig Helg mina vänner!

-Sara 


Kommentarer

Populära inlägg