Kalas för Wilbur, farmor har åkt och gråväder

Farmor har åkt hem och vi kan alla summera ihop superhärliga dagar. Wilbur och Farmor har bakat kanelbullar igen. Wilbur hade "Special Snack" i skolan i fredags och det innebär att de bjuder sina klasskompisar på något ätbart. Passade perfekt att ha farmor här som tillsammans med Wilbur kunde göra traditionella svenska kanelbullar.

I fredags bakade de tårta som vi sedan åt på lördagen. Vi firade Wilburs sex-årsdag med tårtkalas, ballonger och farmor hade presenter. Man kan aldrig fira en födelsedag för många gånger!

Vädret kan inte vara mer deprimerande och jag vägrade att gå ut i söndags. Farmor lämnade oss tidigt på morgonen, jag tog barnen på förmiddagen medan Sam fick sin sköna sovmorgonen samt ett Bikram pass innan han tog över stafettpinnen och tog killarna på bio. Som sagt jag vägrade att gå ut, jag tittade inte ens ut. Det var så grått att jag inte ens kunde se grannhusen och i det här gråa duggregnade det och blåste. Fy fasen vad hemskt sådant här väder är. Hur kan så många tycka att det är mysigt med höst och vinter i Sverige? Hur gör man för att vända dessa negativa tankar om gråväder till positiva? Jag tycker jag är mentalt kompetent, har en medveten närvaro, kan dissociera, hantera stress etc men här faller jag bara djup ner i botten utan kontroll. Jag har aldrig gillat kyla, mörker och regn och får acceptera att jag kommer sannolikt aldrig att gilla det. Jag blir sjukt deprimerad, på dåligt humör, fryser och blir trött. Inget kul alls!

Nåväl, idag regnar det i alla fall inte. Vi såg nästan solen i morse och det var glädjande.

Sam besöker fabriker den här veckan och lämnade i morse för att åka till Jakarta, där efter blir det Penang och Ipoh innan han är hemma igen på fredag.

Barnen sover hos migoch ikväll blir det pizza! Party hela veckan, hehe!

Kalas för Wilbur



Tågtårta som Wilbur och Farmor bakat. 







Kommentarer

Populära inlägg