Weekend - Dimma och ommöblering

Det var dimmigt värre i lördags. Jag och Sam gjorde gymet och gick sedan till Tiger Head och tillbaka. Vi gick i molnet. Det regnade inte men blöta blev vi en då. Häftig, spöklik känsla. Sam gjorde därefter ett Bikram pass medans jag fixade middagen.

I söndags möblerade vi om. Dorian och Wilbur har fått varsitt rum och därmed är playroom borta. Blev bättre än förväntat. Har även fått undan bokhyllorna i vardagsrummet till master bedroom där  de faktiskt passade helt ok och vi fått en mysig kontor/läshörna.

Sam och barnen gjorde lite inköp. Det kom hem med en ny stavmixer, soptunna, torrbollar och väckarklockor till barnen. Stavmixer använder jag nästa dagligen och den vi hade la bara av. Med den nya stavmixern behöver jag inte längre sitta på golvet i vardagsrummet för att vispa eller mixa (Monica ;) ), ny soptunna med lock så katten inte äter upp alla sopor eller välter soptunnan för att komma åt maten. Denne katt alltså, han tigger och äter allt han kommer åt. Jag måste till och med lyfta undan honom när jag lagar maten på spisen, annars doppar han huvudet i kokande kastruller eller brinner upp på gaslågan. Väckarklockor till barnen. Också väldigt nödvändigt. Som ni vet försover vi oss lätt och ofta.. Or not. Haha.

Hoppas ni har haft en bar helg. Trevligt att se alla härliga vårbilder från Sverige!

Kommentarer

Populära inlägg