Stannar med Tinytots - Påsklov

Vi kör vidare med Tinytots. Dragons var inte vad Dorian förväntat sig. Många föräldrar har lite aningen för hög ambition och förväntningar på sina barn och de sätter såklart nivån på träningen. Tror säkert att Dorian hade klarat av det men för tillfället vill han väl mer än bara dribbla med en boll i 30 minuter för att sedan träna skott på mål. Han gjorde bra ifrån sig, spelade i 40 minuter och kom sedan och sa att den här fotbollen var boring. Vi pratade om det en stund och kom fram till att vi kör vidare med tinytots och gick hem istället.
Jag tycker han var modig som ny kille sprang in på en stor fotbollsplan med 45 stycken andra ungar de flesta som han inte känner och ett år äldre än honom (tror han hamnade i fel grupp..) och fem stycken stora karlar som coachade med röster som jättar. Inte en enda gång som han kom och "gömde" sig hos mig. Min personliga åsikt är att jag tycker coacherna skulle ha guidat honom bättre. Inte lätt att komma in på sista träningspasset på terminen som ny och veta vad man ska göra. Jag har kommit på att jag tycker många ledare, instruktörer, lärare, coacher vi springer på i olika sammanhang har låg kommunikativ förmåga. Det stör jag mig på. Dålig kommunikationsförmåga samt att folk inte passar tider eller har långsamt rörelsemönster. Hmpf.

Glada barn i skolan idag. Sista dagen innan påsklovet och de hade påskfest samt fick ha på sig vad de ville.  Wilbur valde Batman kostym och Dorian var Superman. På vägen till skolan sa Dorian att han kommer att längta efter skolan för han tycker att det är roligt i skolan.



Efter skolan tog jag Wilbur till läkare och kollade hans öron. Han sa igår att han hade ont och med tanke på vår flygresa ville jag kolla upp detta. Det var ingen infektion men trumhinnan buktade lite vilket hör ihop med en öra-halsgång (som heter något), och när man utsätts för ett tryck, i vatten, på höjder, nysning etc så slår det som många känner till lock för örat och man får tryckutjämna.  Jag fick örondroppar med smärtlindring och han skrev gärna ut antibiotika om jag ville. Nej, tack till antibiotika. Sådant gift använder inte vi i onödan. Det finns bra sjukhus i Thailand om det skulle bli så illa att vi behöver det.

Jag och Wilbur tog med pizza hem till pojkarna och nu väntar vi på att Sam ska komma hem. Han har varit på team meeting i Clearwater Bay.



See you in Thailand!

Kommentarer

  1. Hoppas vdet går bra med hans öron, och en riktigt Glad Påsk samt semester.
    Kram mamma

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg