93 års kalas och skönhetsoperation

Jag blir visst trött av att semestra utomlands, så igår gick jag och la mig samtidigt som Wilbur klockan 20.30.

Vi hade tidigare under dagen varit på Vallarna med barnen och åt pizza till lunch. Jag kan starkt inte rekommendera pizzerian i Olofsbo. Vi åt pizza, schnitzel och köttbullar. Inget av det var något vidare gott. Vi hade i alla fall en mysig lunch ihop.

Vi firade även min mormor som igår fyllde 93 år. -Många mormorar, sa Wilbur med ett jätteleende. När det var dags att skicka hem mormor igen plockade Wilbur en blomma som han och Dorian gav henne. Sedan skulle de promt följa med henne hem och blev jätte arga när de inte fick det. Ett härligt avslut för min mormor i alla fall.

Idag har jag varit i Halmstad på Norrekattshudvård och tagit bort ytliga blodkärl, obehagligt överblivit skinn och leverfläckar. Britt-Marie tycker att det är jätte kul att utföra denna behandling. När jag ligger där och får det här obehagliga borttaget, berättar hon att det är som att skära bort senorna på fläskfilen för att sedan säga att hon en gång i tiden gick en styckningsutbildning hur man styckar en gris. Ska jag bli nervös nu frågade jag lite försiktigt, att du kanske börjar stycka upp mig...?

Jag överlevde och tog sedan en lunch med Natalie. Supergott på Spis & Deli och jätte trevligt! Tack Natalie!

Ikväll ville båda barnen gå till Glommen för att köpa glass så jag  packade ner båda barnen i vagnen och gick dit. Det var stängt när vi kom fram så vi gick hem igen med ett kortare stopp på en lekplats. Den jättekonstiga bilen med glass var ju här för inte så längesedan så när vi kom hem blev det glass i alla fall!

Kommentarer

Populära inlägg