Sai Kung, Hike, Family day, Tung Chung

Vi har de senaste dagarna hunnit med att visa Dennis Sai Kung, gjort en hike till Mui Wu, besökt Tung Chung Outlet stores och Dennis var med Mia hela dagen igår när jag och Sam var i DB med barnen.

Dennis var imponerad över de stora fiskarna, krabborna, humrarna som sprattlade i sina akvarium utanför restaurangerna i Sai Kung. Sam pekade ut fina fisken och fina hummern åt oss, totalt 8 stycken rätter med musslor, krabba, hummer och fisk. Smakade fantastiskt gott!

Jag och Dennis besökte även ett riktigt gulligt litet cafe med "mormors" blommiga porslin. Där beställde vi in High Tea och njöt av diverse olika godsaker (jag recenserar visst mat lika bra som Kjell i Kjelles smakresa...)

I lördags hikade vi till Mui Wo i 33 graders gassande sol. Fy fasen vad jobbigt det var. Nästan gränsfall till att jag klarade av att gå upp till Tigers Head, eller jag gjorde det nog egentligen inte men hade inget val. Jag svettas inte och det var så varmt att jag nästan kokade. Sam hällde ett halv flaska vatten över mig och det gjorde susen. Väl på Tigers Head var det sedan inga problem att ta mig till Moi Wu. Dennis klarade hiken galant och överraskade både mig och Sam med sin styrka. Vi lockade honom med öl när han kommer fram och det gjorde susen.





High Tea med lax, ägg/majonäs smörgås, Tiramisu och banan med Irish cream på Pan da Cafe, Sai Kung

Sam väljer ut vår mat.


Tuff hike till Mui Wo.

Jag och en nyklipp DoDo lunchar på Sopranos. Mysigt!

Kusinerna.

Middag i Tung Chung.

Kommentarer

Populära inlägg