En dag på sommarlovet

I förmiddags fick vi för första gånge sedan vi kom till Sverige se regn. Jag passade på att springa i den syrerika luften med förhoppning att det skulle gå bättre. Det gick som vanligt, jag sprang kort och långsamt.

Marcus med familj åkte hem. Jag och Wilbur åkte till Falkenberg för en fika och handlade även mat. Det är spännande att ha med Wilbur, vi fick med oss dubbelt så mycket mot planerat. Wilbur skulle prompt ha en apelsin, en nektarin, en persika, ett paket vindruvor, en röd paprika, en gul paprika, en burk kokosmjölk och ett paket med kex. Allt la han i korgen förutom kexpaketet som han höll i handen hela tiden. Det var troligtvis säkrast så, han förstod säkert att det var en hög risk att jag skulle lägga tillbaka paketet i hyllan.

I eftermiddags var vi på stranden med pojkarna och grävde vattengångar. Efter middagen åkte vi och handlade grädde och välling. Wilbur tog med sin lilla shoppingvagn, han är smart! Vid flera tillfällen när vi har handlat har han frågat efter en barnshoppingvagn och som då inte funnits. Nu tog han med en egen!
Butiken i Olofsbo hade dock vagnar och till och med två stycken precis likadana. Inget bråk kring dessa, perfekt för oss.

Innan det var dags för sängen gick vi ner till hästarna och sa god natt.  Nu sover Dorian gott i sin säng, Wilbur i soffan. -Mamma,  somna i soffan ikväll och mamma sitta jämte med Ipad! Efter 2 minuter sov han. Lilli Parvel! 

Kommentarer

  1. Haha! Shoppa med Wilbur låter som när jag shoppar med min fru, alltid minst dubbelt så mycket som planerat... :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg