Sara saknar internet

Idag är det Samuel som skriver.

Kl 03 i natt plingade det in ett frustrerat sms från Sara i Sverige. Internet fungerar inte, tar tusen år för uppdatering, osv så jag fick uppgiften att uppdatera bloggen med info om att nästa uppdatering från henne kommer när stugan fått internet. Oklar när, tror jag.

Familjen och Mia reste hem torsdag kväll. Fredag kväll efter jobbet tillbringade jag med en dansk kollega som också bor i DB och flyttade hit samtidigt som oss. Hans familj och helper har också rest hem i förväg så vi är båda ensamma och övergivna. Vi kollade tennis på en uteservering, åt för mycket god curry och drack för många goda öl och bestämde oss för att ta en lång och brant hike på lördagen.

Det blev en ganska tuff hike och det känns i benen idag. Vi åkte till en annan del av Lantau Island och gick upp på Sunset Peak, den näst högsta punkten på ön.
Utsikt ned mot Mui Wu


Lantau Peak rakt fram


Idag är det jättevarmt, 29 grader redan när jag vaknade tidigt och min plan är att åka in till Tsim Sha Tsui och hitta en skräddare. Och ikväll träffar jag en brittisk kollega för att se Wimbledon final och äta för mycket curry igen.


Kommentarer

Populära inlägg