Fina sommarkvällar

Hur får man in sina barn en sommarkväll. Här har vi gjort iordning oss för kvällen med pyjamas och mys i soffan för att strax lägga barnen, så plötsligt sticker de ut och hoppar som galningar på studsmattan. Nu är klockan 21.30 och vi har åtminstonde en av pojkarna i säng.

Fantastiskt är det att de för första gången i sina liv även sover länge på mornarna. Dorian vaknar mellan klockan 6 och 7 och Mia eller mamma tar honom då. Wilbur kan sova ända till klockan 8.30. Jag hade gett upp hoppet om att någonsin få normala mornar igen. Att inte behöva gå upp klockan 5.?? trodde jag aldrig skulle hända. Helt underbart är det!

Vädret är fortfarande toppen. De som säger sig veta har sagt att vattnet är 22-23 grader, så idag hade jag bestämt mig för att göra mitt första dopp i havet. De missade dock att meddela mig att det var stormvindar från ishavet så jag blev en istapp vid strandkanten och snabbt omvärderade jag badningen. Det får bli bad en annan dag.

Kommentarer

Populära inlägg