En jätte konstig bil

Ikväll hördes en igenkännande trudilutt och mormor kom ut med sin plånbok och kallade på alla barnen. Efter en liten stund kom en blå bil som stannade vid oss och mormor köpte ett paket glass. Wilbur sken upp i ett jätte leende, gick in på gården och förklarade ivrigt för de andra att det kom en jätte konstig bil! En ice cream bil! Wow, vilken grej!

Idag har jag badad för första gången i år, eller snarare på tre år. Förra året var nog vädret inte något vidare och med två små barn var vi inte särskilt mycket på stranden, året dessförinnan var jag höggravid  och året dessförinnan var Wilbur bara några månader.

Det simmande en stor brännmanet precis där vi höll till. Jag misstänker att både Wilbur och jag har bränt oss på den. Wilbur klagade över smärta runt vristen där han även var röd, på mig svider det fortfrande.

Vi hade två jätte trötta killar ikväll som stupade i säng redan kl 20.30 efter lite mys i soffan. 



Kommentarer

Populära inlägg