Tillbaka

Så äntligen efter 20 dagar har telia kopplat in bredbandet till stugan. Jag har under tiden vi väntat försökt att vara tålmodig med insikt att vi befinner oss i ett I-land och det är så här det fungerar då och det inte hjälper att bli upprörd. Jag kan ändå erkänna att jag vid ett flertal tillfällen varit galet frustrerad över det knappt fungerande 3G nätet och små möjligheter till mitt annars vardagliga surfande på nätet.

Vi njuter i fulla drag av en hittills mycket bra semester. Man kan säga att barnen bor i ett lekland fullt av roliga leksaker, studsmatta, pool och besökare. Mormor & morfar har varit med sedan de hämtade oss på flygplatsen, morbror Marcus med sina barn Amelie och Amanda, alltså barnens kusiner har varit på besök i några dagar, farmor och kusin Sandra har varit på besök i några dagar. Sedan har vi min moster och morbror som bor granne med oss som har haft sina barn och barnbarn på besök, så här springs det mellan tomterna.

Vädret har varit bra sedan vi kom till Sverige och det senaste två dagarna helt perfekt med 26-28 grader varm torr luft.

Jag har varit på namnkalas, två-årskalas, middagar, lunchat, hälsat på mina kollegor på Carlsberg Sverige och njutit en hel del av egentid.

Igår åkte jag till Bollebygd och blev bjuden på middag hos min barndomskompis. Vi njöt av en underbar sommarkväll på deras balkong.
Idag har jag lunchat med mina gymnasietjejer på en super mysig restaurang i Borås. Det är så jätte kul när vi ses! Allt är precis som vanligt trots att vi alla är spridda på olika håll och bara ses en gång per år (och det tog tio år innan vi drog igång dessa träffar).

Nu är det dags för mig att sova. Igår natt kom jag hem till ett mörkt spökhus med fantasier om inbrott och mördare så jag sov inget vidare bra...

Kommentarer

  1. Välkommen tillbaka online och skönt att läsa att ni har en bra semester!

    See you in a week!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg