Lyxig lunch och middag

Igår fick jag en efterlängtad lunch med Fru Ahlström. Denna fina, roliga och smarta kvinna gör mig alltid på gott humör. Jag ser fram mot ett besök av familjen i höst.
Vi åt på Strandrestaurangen på Strandbaden och jag möttes av en klarblå himmel, ett klarblått hav och en strand full av solandes människor. Det är en fantastisk blå färg himmelen i Sverige har, något jag tidigare inte tänkt på. Jag slog till på en räkor, ägg och majjo smörgås igen.

Jag var hemma en sväng innan det var dags för middag med mammagruppen på Ocean's Bar & Grill, som också ligger på Skrea strand. Två av dem fick barn iår och båda fick tjejer. Bland mina kompisar runt om i Sveriga har det kommit massor av tjejbebisar i vår. Bra för mig är att 50% av dem heter Vera så det är lätt att komma ihåg deras namn. En liten pojke väntar jag dock på som borde dyka upp när som hellst.
Jag åt löjromstoast till förrätt och nu tror jag att jag har fått i mig allt som jag längtat efter. God mat och mycket skratt blev det. Jätte kul att se sina gamla kompisar!

För övrigt har jag blivit sockerförgiftad. Jag har slarvat med kosten och ätit för mycket efterrätter, glass, chokladbollar etc Jag tål inte socker och nu är jag helt ur balans. Gah, jag har bara mig själv att skylla!



Kommentarer

Populära inlägg