En annan dag - Föreläsning

Hos familjen Johansson en onsdag:

Sam lämnade strax före klockan 6 och med bil åkte till en fabrik i Guangdong, Kina. Han kommer hem någon gång imorgon. Det var faktiskt en fördel med förra jobbat där han för det mesta färdades med flyg mellan hemma och kontor. Då visste jag vilken tid han kom hem. Nu vet jag aldrig vilken tid han kommer hem.  För även om alla andra på kontoret lämnar prick klockan 18, då arbetstiden är slut, så gör inte min man det. Sådan har han alltid varit och kommer alltid att vara.

Jag lämnade barnen på skolan och träffade sedan Lena på Uncle Russ Coffee. Fick därefter en meningslös paus (en paus där jag inte hinner göra något annat än att bara vänta ut tiden) innan jag gick till IMI och en föreläsning om: How to keep your children healthy and happy this school year. 

Därefter en ny meningslös paus innan det var dags att hämta barnen på skolan. 

Dorian gick sin första heldag idag. Verkar ha gått bra och vi hämtade en glad Dorian. Han hade ätit lunch tillsammans med Wilbur. 

Mia var med vid hämtningen, ibland vill barnen göra olika saker och jag vill inte varje dag tvinga dem vara med varandra eller anpassa sig efter varandras behov. 

De fick jordgubbar och blåbär som mellanmål, sedan ville Wilbur till stranden och Dorian hem. Jag har åkt på en infektion, svullen lymfkörtel och har känt mig lite hängig under dagen så jag tog med Dorian hem och förberedde middagen medan Mia tog Wilbur till stranden. 

Med en infektion i kroppen har tempot varit lägre och jag kommer att lägga mig tidigt ikväll. Inget allvarligt och jag tror det finns bra resurser i min kropp att hantera dessa baskilusker som hoppat på mig.

Imorgon - pigg och kry igen!

Middagen idag:
Ångkokt Halibut och ris

(själv åt jag rester..)


Kommentarer

Populära inlägg