En dag - Ikea

Vad gööör jag egentligen hela dagarna?

Jo, idag har jag varit vaken sedan klockan 5 och inatt har jag varit vaken några gånger mellan klockan 23 och 02 då Wilbur hade mardrömmar. Han snurrade, sparkade och var ledsen. Eftersom jag inte har ett "riktigt" jobb så tar jag alltid nätterna och mornarna här hos oss. Är inte heller särskilt van vid att ha någon annan hemma(!).  Sam sover såklart inte som en prinsessa alla nätterna han är hemma heller eftersom vi ibland får för oss att roterar runt i sängarna. Vilket varken är hans eller mitt initiativ..

Wilbur kröp in under mitt täcke i morse vid fem tiden och somnade om. Det gjorde inte jag. Dorian kom klockan 5.30 och sa att jag skulle sova hos honom. Jag gick dit. Vi somnade inte om. Wilbur kom strax före klockan 6. Ingen av oss somnade om.

Klockan 8 bar det iväg till skolan. Två barn, två ryggsäckar och en yoga matta i handen. Det gick ok att lämna dem. Jag åkte till plazan med bussen och fick en väntetid på 30 minuter innan det var dags för mitt yoga pass.

Direkt efter yogan köpte jag lunch åt barnen och åkte hem. Åt själv lunch; ett ägg, en avokado och en näve paranötter. Tog emot en leverans från Sverige Shoppen. Direkt iväg till Ikea för att köpa förvaringslådor åt barnens lego. Tog min dramaten, steg på bussen i DB och åkte till Sunny Bay.   Gick till MTR-stationen. Snabbt igenom spärrarna och hoppade in i tåget som stod inne. Kom på att jag glömt min dramaten på bussen. Attans, fort ut! Fastnade i spärrarna ut, gick visst inte gå in och ut med så kort varsel. Fick gå till service-disken och be dem att snabbt släppa ut mig så jag hinner till bussen innan den åker. Sprang till bussen, fick min dramaten och gick tillbaka till stationen. Lite varm vid det laget eftersom jag var väl klädd för ett besök i ett iskallt Ikea.

Tunnelbana till Hong Kong station, promenad till Central station och därifrån tunnelbanan till Causeway Bay station och Ikea. Hittade vad jag skulle ha plus två gungstolar till barnen. Något de verkligen har önskat sig och så fanns det här! Provbar två stycken men insåg att jag är för svag för att konka hem dessa. Lite besviken över min svaghet fick jag lämna paketen..

Sedan samma resa hem fast åt andra hållet och ingen glömd dramaten.

Eftersom jag inte har varit hemma har Mia hämtat barnen på skolan. Båda fick sluta klockan 11.30 idag. När jag kom från Ikea var de i parken och lekte.

Jag packade ut Ikea varorna och tog min dramaten och gick till affären för att handla mat.

Barnen kom hem strax efter att jag kommit hem från mat-shoppingen. Tillsammans la vi det sedan tidigare sorterade legot i lådorna från ikea.

Därefter åt barnen sin middag (falukorv) och jag förberedde en coleslaw till min och Samuels middag.

Nu är klockan är 19.00 och jag bloggar (jätteskönt att få sitta ner!), om 20 minuter kommer Sam hem och vi ska äta middag. Vid klockan 20 påbörjas läggningsproceduren för barnen. Dusch, pyjamas, borsta tänder, diskussioner om hos vem jag ska ligga hos, diskussioner om vilken bok jag ska läsa, diskussioner om jag-vet-inte-vad, jag läser en bok och före klockan 21 hoppas jag att barnen sover. Då sätter jag mig i soffan med Sam som ger mig fotmassage och vi kollar en film. Klockan 21.30 läggdags!









Middagen hos oss består idag av:

Isterband & Coleslaw

Coleslaw:

Finhackad broccoli
En riven morot
Rödkål
Vitkål

Creme Fraice, majonäs, salt och peppar

Recept på majjo hittar ni här 56kilo

Kommentarer

  1. Så har den dagen gått, blev trött bara av att läsa vad du gjort idag.
    Så fin ordning det blev på legot.
    Kram till er alla, mamma

    SvaraRadera
  2. Hektisk dag du har! Själv åkte jag till jobbet, drack iskaffe, handlade kalsonger på lunchrasten, drack en flaska Perrier och åkte hem till framdukad middag!

    SvaraRadera
  3. Jag sitter i stugan, med en öl, o kollar att robotgräsklipparen sköter sig. Det gör den, perfekt gräsmatta. Snart skall jag värma på middagen, fläsk o raggmunk från Björkäng! Tycker jag om!
    Olika falla ödeslotter!
    Kram Pappa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg