Missnöjd över skolstarten

Det har varit ett stort missnöje bland oss föräldrar över den försenade skolstarten. Att byggnaden inte skulle vara klar i tid kunde vi alla se och är inte förvånade över. Vi har upplevt skolan väldigt oorganiserad och informationen till oss varit under all kritik.

Jag har inte varit särskilt bekymrad över att skolstaren blir försenad eller att de är i en annan lokal. Men, jag fick igår ett väldigt dåligt intryck över illa skolan var organiserad. Jag tyckte det var väldigt rörigt igår under skolstarten och fick en känsla att i det här kaoset kan jag inte lämna in mina barn. Pyttesmå klassrum, inget lekutrymme och oinformerad personal som gav oss föräldrar olika information. Till och med en lärare som inte visste hur klassammansättningen är. 

Det var så illa att vi funderade på att ta barnen ut ur skolan tills den nya byggnaden är klar.

Därför gick jag tillbaka och bokade ett möte med skolans supervisor, Christie. För henne förklarade jag mitt missnöje över ledningen, deras oorganisation och lokalerna som är för små. 

Samtalet med Christie var bra och det känns ok att lämna barnen. Wilbur vill till skolan och Dorian har jag halvdagar tills nya skolan öppnar. 

Jag fick ett väldigt varmt välkomnade idag.

Kommentarer

  1. Lille plutten vill vara hos sin mamma.
    Kram mormor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg