Måndagsfika och föreläsning

En ny vecka börjar alltid med en fika på UR tillsammans med Lena. Numera har halva Discovery Bay kopierat oss och börjar med en fika på UR. Det innebär att vårt pyttelilla kaffehak blir fullt. Igår, fick vi inte plats. Vi hade Amber rain så inte ens vi vikingar kunde sitta ute. Det blev kaffe hemma hos mig istället.  Kanske ska lura alla andra och välja en annan dag... hehe

Därefter ett yoga pass hemma och sedan föreläsning på IMI (The Integrated Medicine Institute), "Great ways to improve your child's brain development". Det handlade om samverkan mellan mage/tarm och hjärnan. Inget nytt för mig men ändå kul att lyssna på expertiser. Det ger mig en bekräftelse på det jag läser är rätt. Fick en lista på bra och sämre fisk. En bit i min kunskap som jag har saknat och som jag har haft svårt att hitta. Dels för att jag inte vet vad fiskar heter varesig på svenska eller engelska och jag vet inte var de fiskar som jag känner till håller hus. Så, nu har jag en superbra lista hängandes på kylskåpet och kan enkelt bara klicka hem en bra fisk att äta.

Mia bakade glutenfri/sockerfri muffins. En ny uppgift för henne är att alltid se till att vi har hälsosamma mellanmål som är enkla att ta med till barnen. Igår blev det banan/blåbärsmuffins, supergoda! 

Dagens matinspiration:

Breakfast:

Acia Berry Bowl:
Mixa banan, acai pulver, avokado, kokosolja, frysta bär, dadel, chia, kokosvatten


Middag:
Kyckling med svamp, spenat, persilja i gräddsås.




Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg