Dojs och jag på vift

Idag åkte jag och Dorian på äventyr medans Wilbur och Mia var kvar hemma. De matade fiskarna i Siena Park och sedan var Wilbur i skolan. Mia ringde mig efter lunchen och sa att de har haft en toppendag.
Jag och Dojs tog först en sväng förbi lekplatsen. Han ville så gärna åka scooter en stund. Så på med hjälmen, ner i hissen, ner för den långa trappan, åka scooter i 1,5 minut, upp för trappan, upp i hissen lämna scooter och hjälm och hämta vagnen. Sedan gick vi till plazan och jag köpte en kopp med energi och funderade lite vad jag nu ger mig in på. Vi tog båten till Central och Ifc mall där vi åt lunch. Strax efter det och somnade Dorian och jag strosade runt och tittade i skyltfönstrena på alla fina saker som finns. Här finns så himmla mycket så jag kan inte köpa något. Det är för mycket att välja på. Vilket glädjer min man, så han oroar sig inte det minsta med att skicka in mig till stan.
När Dorian vaknat åkte vi till Sha Tin och New Town plaza mall. Dorian fick mat igen till hans stora glädje och sedan shoppade jag massor av kläder till pojkarna.
Jag blir lika förundrad varenda gång jag kommer till detta gigantiska shopping mall. Idag kom jag in i ett hörn där jag aldrig varit tidigare och det fanns så mycket barnsaker där. Allt från prylar till kläder till sängkläder till leksaker. Överallt!
Nät vi båda var nöjda och trötta ringde jag Sam som kom till oss där vi tog en taxi till Sunny Bay och vidare hem.

I New Town Plazan och är såå hungrig!
Kommer aldrig maten?!?
Fick en förrätt..
..som inte var särskild god..
Äntligen riktig mat!

 

Kommentarer

  1. En sån mysig dag, kram till er alla.
    Momo

    SvaraRadera
  2. Detta var ditt 200:e blogginlägg!!

    (om man räknar även de som jag spökskrivit i ditt namn...)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg